Eerste weekend in de Filipijnen

28 april 2019 - Miagao, Filipijnen

Zaterdag 27 april vandaag was onze eerste dag alleen met elkaar in de Filipijnen. Iedereen had zin om te zwemmen dus zijn wij naar Bearland geweest. Bearland is een resort met een super mooi zwembad waar je zo over de zee uit kan kijken!! Dit ligt een paar dorpen verder op dus zijn wij met de Jeepney gegaan. Het was de eerste keer dat wij zonder Janice met de Jeepney moesten. Het was even goed opletten maar wij zijn er gekomen. Bij Bearland hebben wij de hele dag heerlijk genoten van de zon, het zwembad, lekkere drankjes en natuurlijk weer een pizza!! Aan het eind van de middag gingen wij weer terug naar Miagao. Alle Jeepneys zaten prop vol. Uiteindelijk hebben wij er toch maar voor gekozen om toch met de prop volle Jeepney mee te gaan. Er was alleen nog plek op het dak van de Jeepney. Daar zaten wij dan met zijn alle op het dak. Het was super gezellig en alle mensen onderweg waren super vriendelijk!! Ze riepen en zwaaiden allemaal. In Miagao aangekomen hebben wij eerst weer boodschappen gedaan en zijn wij naar de markt geweest. Bij ons huisje aangekomen hebben wij noodels gekookt. Met een beetje creativiteit en een waterkoker kom je er wel!!  Daarna hebben wij weer lekker in onze minnie hut zitten chillen.

Zondag 28 april hadden wij om 10:45 afgesproken met Janice. Wij zijn toen met zijn alle naar een fiesta geweest. Hierbij zijn wij bij verschillende familie’s geweest. Bij deze familie’s hebben wij heerlijk gegeten en iedereen was even vriendelijk!! Na de fiesta zijn wij weer met de tricircle terug naar ons huisje gegaan. Iza, Iris en ik hebben nog even snel boodschappen gedaan. Daarna zijn Iza, Daan en ik naar het strand gelopen. Na onze strand wandelingen kwamen wij op de terug langs Filipijnse jongen die aan het volleyballen waren. Daan heeft nog een paar potjes met hun mee gedaan. Daarna zijn wij weer terug gelopen naar ons huisje. In de avond hebben wij in het dorp iets gegeten. Iedereen is daarna optijd naar bed gegaan voor onze eerste stage dag.

1. Henk:
    28 april 2019
    Zo te zien vermaken jullie daar goed. zeker bij het zwembad met uitzicht op zee.
  2. Haika:
    5 mei 2019
    Leuk om je hier te volgen Kim! Wat een indrukken en bijzondere ervaringen!