Alweer 8 weken voorbij!!

17 juni 2019 - Miagao, Filipijnen

Maandag 10 juni vandaag liepen Iris, Iza en ik weer mee in het Health Center. Hier liepen wij weer mee in de OR en de DR. In de avond zijn wij weer lekker uiteten gegaan bij Sulu Garden.

Dinsdag 11 juni vandaag gingen wij met zijn alle samen met Janice naar Iloilo om ons visum te verlengen. Na ons visum verlengt te hebben zijn wij met Janice lekker gaan lunchen. Daarna zijn wij op pad gegaan om spullen te halen die wij willen doneren aan het Health Center en aan het ziekenhuis!! Het is geweldig om te zien hoeveel wij kunnen halen dankzij alle donaties!! In de avond zijn wij weer lekker uiteten gegaan bij Sulu Garden!!

Woensdag 12 juni vandaag hadden wij een vrije dag. Het was vandaag namelijk National Independence Day!! Vandaag hebben wij lekker gerelaxte en in de avond zijn wij weer lekker uiteten gegaan.

Donderdag 13 juni vandaag liepen Iris, Iza en ik weer mee in het Health Center. Hier liepen wij weer mee in de OR en de DR. In de avond zijn wij weer lekker uiteten gegaan bij Sulu Garden.

Vrijdag 14 juni vandaag hadden wij om 11 afgesproken bij het Health Center. Wij gaan een weekendje weg met onze collega’s!! Wij begonnen onze lange bus reis naar Estancia waar wij om 16:00 aankwamen. Hier overnachten wij ook. Voor het eten hebben wij nog even lekker mijn zijn 7e gezwommen in het zwembad. Toen wij aan het zwemmen waren begon het in een keer heel hard te regenen en te onweren. Dus hebben wij even gewacht tot het zou stoppen met regenen. Aangezien wij met de tricycle naar het restaurant gaan!! Uiteindelijk kwam de nicht van Jessel ons ophalen met de auto. Wij hebben heerlijk gegeten bij een beach resort. Na het eten is iedereen nog even met ons mee gegaan naar het plekje waar wij verbleven. Uiteindelijk zijn wij allemaal gaan slapen omdat wij de volgende dag weer vroeg op moesten!!

Zaterdag 15 juni 4:45 de wekker gaat weer!! Om 5:30 hadden wij met iedereen afgesproken om de boot naar Carles te nemen. Onderweg zagen wij prachtige eilanden!! Aangekomen op het eiland hebben wij onze spullen in onze kamer gelegd. Wij slapen met zijn 7e op een kamer in een bamboe huisje!! Gezellig!! Daarna zijn wij lekker met zijn alle gaan ontbijten. Toen begon onze boot toure!! Vandaag gaan wij eiland hoppe naar 5 verschillende eilanden. Eerst gingen wij naar Tangke Lagoon. Wij stopte daar met de boot en moesten nog een stukje zwemmen. De golven waren ruig maar eenmaal daar aangekomen was het zeker de moeite waard!! Prachtig blauw water tussen de rotsen!! Het was echt super mooi om te zien!! Daarna zijn wij naar Cabugao Island geweest. Het strand lag vol prachtige schelpen en koraal. Op het uitkijk punt van het eiland had je een prachtig uitzicht over heel het eiland!! Door naar Antonia Island!! Op Antonia Island hebben wij eerst met zijn alle lekker geluncht. Na de lunch hebben Janne, Daan, Iza en ik een jetski gehuurd. Daarna zijn wij met onze collega’s van het Health Center op de Dragon boot geweest (een soort bananen boot). Als laatste zijn wij naar de sandbar gegaan. Waar wij nog lekker even hebben gezwommen en van de zon hebben genoten!! Ook hebben onze collega’s hier zee egel gegeten. Toen was het alweer tijd om terug te gaan naar Rosewood gegaan het resort waar wij verblijven. Omdat het eb was konden wij niet meer met de boot aanmeren bij het resort. Dus zijn wij met de motor terug naar het resort gegaan. Hier hebben wij meteen lekker gedoucht (koud met een emmertje water). En nog even lekker uitgerust tot het avond eten. Terwijl het eten werd voorbereid hebben wij gezellig met zijn alle karaoke gedaan. Daarna hebben wij heerlijk met zijn alle gegeten en een drankje gedaan. In de avond zijn wij naar de disco geweest. Hier hebben wij de hele avond gedanst met onze collega’s en met de kinderen uit de buurt. Toen wij terug kwamen hebben wij nog heel even karaoke gedaan. Toen was het echt tijd om te gaan slapen!!

Zondag 16 juni de wekker ging weer om 5:00!! Wij gingen weer op pad met de motors. Eerst naar the light house en daarna naar de Bakwitan cave. Het was weer een hele klim maar het was weer prachtig!! Ze vertelde ons dat deze grot tijdens een ramp gebruikt word als evacuatie plek. En dat het tijdens de Japanse invasie gebruikt werd als uitkijk. Toen wij terug kwamen hebben wij lekker met zijn alle ontbijten. Ons weekendje zit er alweer op en wij beginnen onze boottocht terug naar Estancia. In Estancia zijn wij weer met de bus naar Iloilo gegaan naar de SM. Hier hebben wij nieuwe wifi gehaald en natuurlijk nog even lekker gewinkeld en gegeten. In de avond hebben wij de taxi terug naar Miagao genomen. Alweer een week voorbij!!

1. Erik:
    17 juni 2019
    Fijn dat jullie je naast de ervaringen van de stage zo goed vermaken.
  2. Rowanne Kuijk:
    17 juni 2019
    Wauwww wat doe je super toffe dingen zeg wat zou ik de Filipijnen ook zo willen verkennen. Beste manier is luisteren naar de locals. Lees het met plezier. Ervaring voor altijd dit! Petje af dat je dit allemaal maar doet.