Laatste blog!

7 juli 2019

Maandag 1 juli vandaag zijn wij met zijn alle naar het ziekenhuis in Guimbal geweest. Dit was een hele opgaven want het had de hele nacht super hard geregend dus alle straten stonden blank!! In het ziekenhuis aankomen zijn wij eerst naar de OR en de DR geweest. Er stonden geen operaties of bevallingen op de planning vandaag. Na een tijdje te hebben gewacht en alvast afscheid te hebben genomen van onze collega’s, de chef nurse en de directrice zijn wij terug naar huis gegaan. Hier hebben wij ons omgekleed want wij moesten naar Iloilo om te pinnen. Na gepind te hebben, boodschappen te hebben gedaan en lekker uit eten te zijn geweest zijn wij weer terug naar Miagao gegaan. Hier hebben wij nog even lekker rustig buiten gezeten en toen was de dag alweer om!!

Dinsdag 2 juli vandaag was onze laatste stage dag in het ziekenhuis in Guimbal!! Wij begonnen onze dag op de OR. Hier hebben wij twee miskramen gezien. Dit was best heftig om te zien. Daarna hebben wij op de DR gestaan waar wij weer twee bevallingen hadden. Twee meisjes!! Na de bevallingen zijn wij gaan lunchen en terug naar huis gegaan. Thuis aangekomen heb ik verder mijn backpack in gepakt. Het avontuur zit er alweer bijna op!!  In de avond hebben wij gegeten en nog even buiten gezeten. De dagen vliegen hier echt voorbij!!

Woensdag 3 juli vandaag konden wij uitslapen!! Wij hadden met Janice om 14:00 afgesproken bij de Foundation. Wij hebben JanJan geholpen met schilderen!! Het was een super gezellige dag!! Natuurlijk moest ik mezelf ook nog even laten schilderen. Het eind resultaat was zo slecht nog niet!! Daarna zijn wij weer terug naar ons huisje gegaan. Hier ben ik snel onder de douche gesprongen om alle verf van mij zelf af te spoelen. Toen hebben Lara en ik sushi gehaald bij Sulu Garden. In de avond hebben wij weer gezellig buiten gezeten!! De dag is weer voorbij gevlogen!!

Donderdag 4 juli vandaag hebben wij weer lekker uitgeslapen. Daarna hebben wij alles schoon gemaakt en gepoetst. Vandaag is tenslotte onze laatste dag in Miagao!! Wij hebben ook alle spullen verzameld die wij hier willen laten. Deze geven wij aan Janice. Janice geeft deze spullen aan de ouders van de kinderen van de Help Filipino Children Foundation of aan andere mensen die het goed kunnen gebruiken. Na dit allemaal gedaan te hebben zijn wij water gaan halen bij de 7 eleven aangezien ons water op is!! Om 14:30 zijn wij met zijn 7e samen met Janice naar de burgemeester gegaan om afscheid te nemen. Daarna hebben wij in het Heath Center afscheid genomen van iedereen. Toen zijn wij terug naar huis gegaan om ons op te frissen. In de avond hebben wij gezellig bij Janice gegeten!! Het was een gezellige avond met heerlijk eten, spelletjes en natuurlijk karaoke!! JanJan super bedankt weer voor het heerlijke eten!! Janice bedankt voor de fantastische avond!! Thuis aangekomen zat onze hele kamer onder de vliegende insecten... na een wanhopige poging te hebben gedaan om deze weg te krijgen, in het donker te hebben gedoucht omdat ik anders bang was aangevallen te worden hebben wij toch maar besloten om te gaan slapen.

Vrijdag 5 juli vandaag was het dan eindelijk zo ver. Wij gaan aan de terug reis naar Nederland beginnen!! Ons avontuur hier in de Filipijnen is afgelopen!! De wekker ging om 6:30. Na echt de aller laatste spullen te hebben ingepakt hebben hebben wij afscheid genomen van de eigenaren van ons boarding house (Jocelyn boarding house). Tita Joe en Tito Boy bedankt voor alles wat jullie voor ons hebben gedaan!! Wij gaan jullie echt heel erg missen!! Om 7:30 kwam Janice ons ophalen met de Jeepney. Wij zijn voor de aller laatste keer naar haar huis gegaan om afscheid van haar familie te nemen. Wat ga ik deze mensen ook ontzettend missen!! Vooral Icie!! Daarna zijn wij naar het vliegveld in Iloilo gegaan om Janne weg te brengen. Janne vloog al eerder naar Sri Lanka. Daarna zijn wij met zijn 6e en Janice naar SM gegaan. Na wat gedronken te hebben bij de Starbucks, ons losgeld opgemaakt te hebben in de speelhal en geluncht te hebben was het onze beurt. Daar gingen wij weer op weg naar naar het vliegveld in Iloilo. Na ingecheckt te hebben, hebben wij afscheid genomen van Janice. Dit viel wel echt even zwaar!! Wat ga ik deze lieve vrouw ontzettend missen!! Lieve Janice bedankt voor alles wat je voor ons hebt gedaan!! Daar gingen wij dan op weg naar Manila!! Na 1 uur vertraging waren wij eindelijk aangekomen in Manila en zijn wij met de bus van terminal 4 naar terminal 3 gegaan. Hier hebben wij onze spullen ingecheckt. En hebben wij nog wat gegeten. Daar gingen wij dan van Manila naar Doha. Na een vlucht van 9 uur met flink wat turbulentie waren wij dan eindelijk aangekomen op Doha. Hier hebben wij nog een paar uurtjes moeten wachten tot wij door vlogen naar Schiphol!!

Zaterdag 6 juli na een vlucht van 6 uur was het dan eindelijk zo ver!! Wij kwamen aan op Schiphol!! Na ons avontuur van bijna 3 maanden zit het er nu echt op!! Terug in Amsterdam waar wij 11 weken met zijn zevenen het avontuur aangingen!! Wat voelde het goed om weer terug in Nederland te zijn en om iedereen weer te zien!! Ik wil iedereen echt heel erg bedanken voor dit mooie avontuur!!❤️