Week 10!!

30 juni 2019 - Miagao, Filipijnen

Dinsdag 25 juni vandaag hadden wij nog lekker een dagje vrij. Dus hadden wij nog mooi even de tijd op lekker uit te slapen en bij te komen van onze trip. Om 14:00 zijn wij met de Jeepney naar SM gegaan. Hier hebben wij gegeten, boodschappen gedaan en de laatste donatie spullen gehaald!! In de avond hebben wij de taxi naar huis gepakt. Wij hadden zoveel spullen dat wij het met zijn 4e niet meer mee terug in de Jeepney konden nemen!! Thuis aangekomen hebben wij alle donatie spullen uitgezocht. Morgen is het dan uiteindelijk zo ver en gaan wij alle donatie spullen doneren!  Het was weer een lange dag eb tijd om te gaan slapen.

Woensdag 26 juni vandaag was het dan eindelijk zo ver wij hebben de donatie spullen gegeven aan het Health Center in Miagao en het Rep. Pedro Trono Memorial District Hospital in Guimbal!!

Dankzij al jullie donaties hebben wij het volgende kunnen halen:

Health center:

- gordijnen (privacy voor de patiënt)

- dekens

- logboeken

- rubbersheets

- elektrische bloeddruk meters (voor volwassen & kinderen)

- temperatuurmeters

- kochers

- kussens

- incisie messen

- en overige operatiematerialen

- steriele bakken (voor het operatiemateriaal)

- schoenenrek.

De Help Filipino Children Foundation hebben wij natuurlijk ook geld gedoneerd!! Dit geld willen zij graag gebruiken om een vloer te leggen, zodat de kinderen hier veilig lessen kunnen volgen en spelen.

Namens ons allemaal wil ik iedereen die heeft gedoneerd heel erg bedanken!! Zonder jullie hadden wij dit allemaal niet waar kunnen maken!! Het word ontzettend gewaardeerd!!

Wij zijn eerst naar het Health Center gegaan om de spullen af te geven. Daarna zijn wij door gegaan naar het Rep. Pedro Trono Memorial District Hospital in Guimbal.

Iedereen was echt super dankbaar!! Het was echt ontzettend voor om te zien hoe blij zij er mee waren!! Het was zo fijn om eindelijk een keer iets terug te kunnen doen voor al deze lieve mensen!! Na dat wij alle donatie spullen hadden afgegeven hadden wij nog stage. Wij zijn vandaag naar zaal gegaan waar alle vrouwen lagen die net waren bevallen. Iris had van Anne Fleur mutjes mee gekregen die haar opa had gemaakt!! Echt super leuk!! De mutjes hebben wij bij alle pasgeboren baby’tjes opgezet. De ouders van de baby’tjes vonden het ook super leuk!!

Daarna zijn wij naar de kinderafdeling gegaan. Hier hebben wij met de kindjes gespeeld en ballonen gemaakt van handschoenen. Daarna was het alweer tijd om terug naar huis te gaan.

Donderdag 27 juni vandaag konden wij eerst lekker uitslapen!! Wij hadden om 14:00 met Janice bij de Foundation afgesproken. Het was vandaag HFC Day!! Wij hebben eerst spelletjes gedaan met de kinderen. Wij begonnen met een appel eet wedstrijd. De kinderen moesten eerst de helft van de appel op eten en dan wij en dit zo snel mogelijk!! Salve en ik zijn tweede geworden!! Daarna hadden wij een skippybal wedstrijd!! Kurt, Kate, Salve, Janne, Femke en ik zijn eerste geworden!! Daarna hebben de kinderen voor ons een liedje gezongen en kregen wij van alle kinderen een tekening als afscheidscadeau. Toen kregen wij van Janice twee certificaten. Dit was een erg emotioneel moment. Ondanks dat iedereen er naar uit kijkt om weer naar huis te gaan willen wij al deze lieve mensen ook niet achter laten!! Hierna hebben wij met zijn alle gegeten. De ouders van de kinderen hadden voor ons gekookt. Super lief en wat was het weer heerlijk!! Na het eten hebben wij met de kinderen gespeeld. Wij hebben bellen geblazen, met de ballonen gespeeld en gevoetbald!! Helaas was het toen echt tijd om afscheid te nemen... na iedereen een dikke knuffel te hebben gegeven, gedag te hebben gezegd en iedereen bedankt te hebben voor de geweldige tijd die wij bij de Help Filipino Children Foundation hebben gehad zijn wij weer terug gegaan naar ons huisje. Janice kwam naar ons huisje toe om onze casussen te beoordelen. Daarna hebben wij nog even wat gegeten. In de avond hebben wij gekaart. Toen zat deze fantastische dag er weer op!! Het was alweer tijd om te gaan slapen!!

Vrijdag 28 juni vandaag wilden wij met zijn alle alvast voor Iris haar verjaardag naar het waterpark. Het regende en het was best fris maar dat hield ons niet tegen. Wij waren met de Jeepney naar Iloilo gegaan maar in Iloilo aangekomen kwamen wij er achter dat het waterpark dicht was!! Dus besloten wij om weer terug te gaan naar Miagao. In Miagao heb ik eerst lekker een lange broek en een dikke trui aangedaan (het is hier nu nog steeds 28 graden). Maar goed ik had het koud dus het mocht wel van mezelf. Daarna ben ik met Iris naar Café Hablon gegaan om te eten. Na het eten zijn wij naar de kerk gegaan om een kaarsje aan te steken. Daarna zijn wij naar huis gegaan en was het tijd voor een power nap!! Om 19:00 werd ik eindelijk weer een keer wakker en heb ik een tosti gegeten. In de avond heb ik Femke alvast geholpen met haar koffer voor een groot deel inpakken. Het naar huis gaan komt steeds meer in zicht!! Daarna hebben wij gekaart en was het alweer tijd om naar bed te gaan.

Zaterdag 29 juni poging 2!! Vandaag zijn wij met zijn alle naar waterworld in Iloilo geweest. Om 10:00 vertrokken wij met de Jeepney van Miagao naar Iloilo. Hier hebben wij de hele dag lekker gezwommen en ons vermaakt als kleine kinderen. Vooral met de glijbanen!! Ook hebben wij weer lekker pizza gegeten. Na een gezellige dag zijn wij weer terug gegaan naar Miagao. In Miagao aangekomen zijn wij langs de 7 Eleven gegaan om allemaal lekkere dingen te halen. Wij hebben de hele avond gezellig buiten gezeten, spelletjes gespeeld en wat gedronken want om 00:00 was het Iris haar verjaardag. Daarna hebben wij nog een late night wandeling gemaakt. Wij kwamen langs onze buren en die waren ook een verjaardag aan het vieren. Dus werden wij uitgenodigd om erbij te komen zitten. Ze boden ons meteen weer een drankje aan en wat lekkers. Het was weer een gezellige avond!! Om 2:30 was het wel weer tijd om richting huis te gaan en lekker te gaan slapen!!

Zondag 30 juni vandaag heb ik lekker uitslapen!! Er stond vandaag niet veel op de planning dus heb ik alles lekker rustig aan gedaan. In de middag heb ik voor de laatste keer gewassen!! Na gewassen te hebben hebben wij ons zelf klaar gemaakt. In de avond zijn wij gezellig uit eten geweest bij Sulu Garden met Janice en Icy voor Iris haar verjaardag!! Iris had van Tita Joe en Tito Boy taart gekregen. Deze hebben wij in de avond gezellig met zijn alle opgegeten!!

1. Erik:
    30 juni 2019
    Prachtig wat jullie hebben kunnen betekenen.