Weekje Palawan!!

10 juni 2019 - Palawan, Filipijnen

Vrijdag 31 mei was het dan eindelijk zo ver. Lekker een weekje vakantie! Wij begonnen onze reis vanuit Miagao met de Jeepney naar Iloilo. Vanuit Iloilo hebben wij een taxi naar het vliegveld genomen. Vanaf het vliegveld van Iloilo zijn wij naar Puerto Princesa gevlogen. Daar aangekomen stond ons nog een lange bus rit te wachten naar El Nido waar wij in de avond aankwamen. Na lekker met zijn alle iets te hebben gingen wij slapen. De volgende dag moesten wij om 4:00 alweer opstaan om de boot naar Coron te nemen.

Zaterdag 1 juni kwamen wij aan in Coron wij hebben met zijn alle gezwommen bij het hotel en hebben lekker gegeten en een drankje gedaan voor Femke haar verjaardag.

Zondag 2 juni zijn wij met zijn alle lekker een dagje naar het strand geweest. Wij zagen allemaal kinderen met zee sterren lopen. En wij kregen er ook een! Wij hebben lekker genoten van de zon, de zee, het strand en hebben met de kinderen gespeeld. In de middag hebben wij nog even bij het hotel gezwommen. In de avond hebben wij weer lekker gegeten en een drankje gedaan.

Maandag 3 juni begon de eerste dag van onze 3 daagse boot toure van Coron naar El Nido. Er gingen veel Nederlanders mee met de boot toure en wij hadden een superleuke groep!! Vanaf Coron zijn wij naar verschillende onbewoonde eilanden gevaren. Hier stopte wij dan even om te zwemmen, snorkelen of te beach volleyballen. Het snorkelen was echt prachtig!! Overal waar je keek waren vissen en koraal!! In de middag kregen wij een heerlijke uitgebreide lunch. In de avond kwamen wij aan op het eiland waar wij gingen overnachten. Het was super gezellig met allemaal hutjes!! In de avond heeft iedereen gezellig met zijn alle zitten kaarten en hebben wij weer heerlijk gegeten.

Dinsdag 4 juni ging onze boot toure verder. Wij pakte onze spullen weer in en gingen weer door naar de volgende eilanden. Onderweg was het echt prachtig!! Wij stopte weer bij verschillende eilanden om te zwemmen en snorkelen. Ook gingen wij naar een Cliff om te gaan cliff jumpen (wat ik niet durfde dus ik ben erop geklommen en er weer af geklommen). Daarna hebben wij geluncht en gingen wij naar een eilandje wat wel bewoont was waar wij een beetje rond gingen kijken. In de avond kwamen wij weer op een ander onbewoond eiland om te overnachten. Het was weer een gezellige avond met lekker eten en een drankje. In de nacht begon het super hard te regenen en te onweren!! Janne en ik hebben toen midden in de nacht alle was naar binnen gehaald en in ons hutje opgehangen.

Woensdag 5 juni zetten wij onze toure ondanks het slechte weer toch voort. Gelukkig stopte het al snel met regenen en begon de zon weer te schijnen!! Wij hebben nog lekker kunnen zwemmen en kanoën. Ook hebben wij gesnorkeld en zeeschildpadden gezien!! Daarna zijn wij naar een onbewoond eiland geweest waar ook een paar jaar Expeditie Robinson is opgenomen. Wij hebben nog voor de laatste keer met zijn alle geluncht en daarna zat onze boot toure er alweer op!! In de avond zijn wij nog gezellig uiteten geweest met alle Nederlanders van onze boot toure.

Donderdag 6 juni hebben wij met zijn alle scooters gehuurd en zijn wij naar de watervallen gereden. Wij moesten eerst nog een heel stuk door de jungle om bij de watervallen te komen. Het was een hele wandeling en een hele klim maar het was prachtig!! Na ons avontuur zijn wij nog even snel wat gaan eten om daarna weer te gaan eten. Wij hadden weer afgesproken met alle Nederlanders van onze boot toure om te gaan eten. Het was weer een gezellige avond!!

Vrijdag 7 juni hebben wij weer opnieuw scooters gehuurd om naar de zip line te rijden. Ik wilde gewoon mee om te kijken. Maar daar stond ik dan in zo’n tuigje!! Ik vond het dood eng maar ik heb het toch gedaan. Twee keer zelfs!! Wat een ervaring!! Het uitzicht was echt prachtig!! In de avond hebben hebben wij weer met zijn alle afgesproken om te gaan eten. In de avond was bij hun hostel een gender beneder avond (girls night) alle mannen moesten als lady boy (dus in een jurk). Het was weer een gezellige avond!!

Zaterdag 8 juni zijn wij naar Lio beach geweest en zijn wij met de scooter El Nido gaan verkennen en naar andere strandjes geweest. In de avond hebben wij op het strand naar de zonsondergang gekeken. Ook hebben wij voor het laatst met zijn alle gegeten.

Zondag 9 juni zijn wij om 4:00 al met de bus van El Nido naar Puerto Princesa naar het vliegveld gegaan. Om 11:45 vlogen wij weer terug naar Iloilo waar wij om 13:30 aankwamen. Toen zijn wij met de taxi terug gegaan naar Miagao. In Miagao aangekomen heb ik meteen al mijn kleren gewassen omdat alles nog vies en vochtig was van de boot toure. In de avond hebben wij lekker gegeten bij Sulu Garden. Onze vakantie is alweer voorbij!!

1. Erik:
    Weer een leuke week 👍🏼
  2. Gytha:
    Prachtige reis
  3. Rowanne Kuijk:
    10 juni 2019
    Top zeg. Super gaafwat je allemaal doet
  4. Melvin:
    10 juni 2019
    Leuke ervaringen en ook nog je hoogtevrees angst overwonnen! Je mag trots op jezelf zijn!
  5. Henk:
    10 juni 2019
    Zo te lezen vermaken jullie daar enorm goed.